Regulamin Sklepu internetowego szwalniamarsell.pl
I. Definicje
1. Klient – podmiot, który może dokonać Zamówienia w ramach Sklepu internetowego lub na rzecz którego mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną;
2. Konsument – zgodnie z art. 221 Kodeksu Cywilnego (dalej „KC”) oznacza osobę fizyczną lub Przedsiębiorcę na Prawach Konsumenta, dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
3. Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
4. Regulamin – niniejszy Regulamin określający ogólne warunki sprzedaży oraz zasady świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego szwalniamarsell.pl;
5. Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem http://szwalniamarsell.pl/, za pośrednictwem, którego Klient może w szczególności składać Zamówienia;
6. Towar – oznacza rzecz ruchomą będącą przedmiotem umowy sprzedaży.
7. Umowa sprzedaży (Umowa) – oznacza: (I) umowę sprzedaży Towarów lub usług, zawartą pomiędzy Sklepem internetowym a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży Towarów i usług;
II. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem http://szwalniamarsell.pl/ i należy go rozumieć, jako regulamin, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2. Sklep internetowy szwalniamarsell.pl, działający pod adresem https://szwalniamarsell.pl, prowadzony jest przez Marcel Kociołek prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Marsell wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 8691980369.
3. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
- zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach sklepu internetowego;
- warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach Sklepu internetowego;
- zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu internetowego;
- tryb ewentualnego postępowania reklamacyjnego.
4. W celu korzystania ze Sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego, z dostępem do Internetu.
5. Korzystanie ze Sklepu internetowego na wybranym stanowisku lub urządzeniu końcowym jest możliwe przy spełnieniu przez system teleinformatyczny (w tym system operacyjny i przeglądarkę internetową) z którego korzysta Klient minimalnych wymagań technicznych, celem prawidłowego korzystania ze strony internetowej, w tym do składania zamówień za pośrednictwem tej strony.
6. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa firma zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które nie ukończyły wieku 18 lat. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni.
7. Klienci mają dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej Sklepu.
III. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
1. Rejestracja w ramach Sklepu internetowego jest opcjonalna. Klient może złożyć zamówienie bez dokonania rejestracji w Sklepie, po zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacji.
Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu.
Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
Każdy Klient jest uprawniony do posiadania jednocześnie maksymalnie jednego konta klienta w Sklepie internetowym. Zastrzegamy sobie prawo usuwania wielokrotnych rejestracji.
Sklep może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
- podał w trakcie rejestracji w Sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
- dopuścił się za pośrednictwem Sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów Sklepu internetowego,
- dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez Sklep za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Sklepu.
2. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Sklepu usługami, Sklep podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
3. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
IV. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
1. W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową https://szwalniamarsell.pl i dokonać wyboru Towaru lub usługi, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
2. Wybór zamawianych Towarów lub usług przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
3. W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku potwierdzającego złożenie Zamówienia – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranych pozycji. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
4. Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać m. in. opis wybranych Towarów lub usług, łącznej ceny oraz wszystkich innych kosztów.
5. W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych i kontaktowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku potwierdzającego złożenie Zamówienia.
6. Informacje o Towarach lub usługach, podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sklepem Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą wszystkie istotne elementy Zamówienia. Ta wiadomość e-mail potwierdza tylko otrzymanie Zamówienia i nie stanowi oświadczenia woli zawarcia umowy.
7. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
8. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje na podany przez Niego adres poczty elektronicznej potwierdzenie jego złożenia.
9. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie danych zamówienia następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej. Wcześniejsze zamówienia mogą Państwo zobaczyć w ramach konta, po zalogowaniu.
V. Ceny i metody płatności
1. Ceny Towarów lub usług, podawane są w polskich złotych i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz wszelkie inne składniki.
2. Klient ma możliwość uiszczenia ceny:
- przelewem w formie przedpłaty w pełnej wartości Zamówienia,
- gotówką w formie pobrania, gdzie należność pobierana jest przez kuriera w momencie dostawy Towaru lub usługi,
- szybką płatnością internetową
W przypadku każdego Zamówienia zastrzegamy sobie prawo nieoferowania niektórych rodzajów płatności i oferowania innych. Sklep internetowy akceptuje jedynie płatności dokonywane z kont bankowych prowadzonych w granicach Unii Europejskiej (UE). Wszelkie koszty transakcji finansowych ponosi Klient.
3. Faktura VAT doręczana jest Klientowi w formie papierowej wraz z zamówionym Towarem.
4. W przypadku zapłaty za wybrane Towary, przy użyciu Karty Podarunkowej lub innych instrumentów stanowiących bon jednego przeznaczenia w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług Sprzedawca zamiast faktury VAT dołącza dowód dokonania sprzedaży określony w regulaminie mającym zastosowanie do Karty Podarunkowej lub innego instrumentu. Jeżeli jednak część ceny została zapłacona w inny sposób niż przy użyciu Karty podarunkowej lub innych instrumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim, Sklep internetowy wystawi fakturę dotyczącą tej części ceny i dołączy ją wraz z dowodem dokonania sprzedaży, o którym mowa w zdaniu poprzednim, do przesyłki będącej przedmiotem dostawy.
5. Prezentacja cen w Sklepie internetowym jest zgodna z Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z 27 listopada 2019 r. zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE oraz 2011/83/UE w odniesieniu do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta (Dyrektywa Omnibus). Link do aktu prawnego:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A52018PC0185
VI. Dostawa
1. Dostawa przedmiotu Umowy sprzedaży jest ograniczona do obszaru Unii Europejskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
2. Dostawa zamówionych Towarów realizowana jest za pośrednictwem:
- Firmy kurierskiej DPD,
- Paczkomatów InPost.
Termin realizacji dostawy wysyłek na terenie Polski wynosi do 3 dni roboczych i liczy się od dnia:
- w przypadku wybrania przez Klienta formy płatności za pobraniem od dnia następnego od daty potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sklep internetowym,
- w przypadku wybrania przez Klienta formy płatności przelewem tradycyjnym od dnia następnego po zaksięgowaniu wpłaty Klienta na rachunek bankowy Sklepu.
W przypadku wysyłek poza granice Polski czas, w jakim firma kurierska podejmie próbę doręczenia zamówienia na wskazany adres, to okres od 3 do 10 dni roboczych.
3. Uszkodzenia przedmiotu Umowy sprzedaży powstałe podczas dostawy.
W przypadku konsumenckiego zakupu na odległość Sklep internetowy zawsze ponosi ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty towaru w transporcie. Jeżeli towary zostaną dostarczone z oczywistymi uszkodzeniami, powstałymi w czasie transportu, uprzejmie prosimy o możliwie jak najszybsze zgłoszenie braku zgodności u doręczyciela i kontakt z nami.
W przypadku Klienta niebędącego jednocześnie Konsumentem: ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty przedmiotu Zamówienia przechodzi ze Sklepu internetowego na kupującego w momencie powierzenia przedmiotu Zamówienia przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy danego rodzaju, bądź wyznaczonej przez kupującego osobie lub firmie kurierskiej.
VII. Brak zgodności towaru z Umową
1. Sklep ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z Umową i w przypadku Klienta będącego Konsumentem odpowiada zgodnie z Ustawą z dn. 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
2. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z Umową jeżeli Konsument został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z ww. umową oraz najpóźniej w chwili jej zawarcia umowy, wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.
3. Jeżeli towar jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
4. Sklep internetowy może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, Sklep może odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
5. Wobec Klienta innego niż Konsument Sklep ponosi odpowiedzialność m.in. zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego o rękojmi.
VIII. Prawo odstąpienia od umowy
Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje 14 dniowy termin do odstąpienia od Umowy, z następującymi zasadami:
1. Prawo odstąpienia od umowy.
Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta obejmuje swoim zakresem umowę sprzedaży Towarów i usług.
Konsument ma prawo odstąpić od Umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym wszedł on w posiadanie produktu lub ostatniej z zamówionych rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Niego weszła w posiadanie produktu lub ostatniej z zamówionych rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy wystarczy poinformować Sklep o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia, na przykład poprzez:
- wysłanie wiadomości e-mail z treścią oświadczenia na adres mailowy sklepu oraz koniecznie numeru zamówienia, daty odbioru przesyłki, informacji jaki Towar jest zwracany.
- przesłanie oświadczenia na papierze, w paczce, razem ze zwracanym towarem.
Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
2. Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Osoba korzystająca z ww. prawa zobowiązana jest niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowała nas o odstąpieniu od umowy odesłać towar na adres wskazany na liście przewozowym.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
3. Koszty
Ponoszą Państwo jedynie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (czyli odesłania towaru, dostarczenia do nas).
Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku:
- Umowy, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- Umowy, w których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- Towaru dostarczanego w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu zakupu, zgodnie z art. 38 pkt 5 Ustawy o prawach konsumenta),
IX. Reklamacje dotyczące Towarów (towary)
1. Zobowiązani jesteśmy dostarczyć towar zgodny z Umową sprzedaży. Obowiązuje nas ustawowe prawo odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w przypadku Konsumentów (o czym mowa w Rozdziale VII Regulaminu) oraz w stosunku do podmiotów nie będących Konsumentami odpowiedzialność za wady rzeczy sprzedanej (rękojmia za wady).
2. Reklamacje można składać:
- na piśmie na adres: Sklep Szwalnia Marsell, ul. Jodłowska 1, 32-800 Brzesko
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: szwalnia@marsellbrzesko.pl
3. W przypadku wykonywania uprawnień, o których mowa w ust. 1 niniejszego Rozdziału – o ile uznamy to za niezbędne do rozpatrzenia reklamacji, zobowiązani są Państwo na nasz koszt dostarczyć reklamowany towar pod wskazany powyżej adres pocztowy. Jeżeli ze względu na rodzaj towaru lub sposób jego zamontowania, dostarczenie towaru byłoby nadmiernie utrudnione, zobowiązani są Państwo udostępnić go nam w miejscu, w którym się on znajduje. Zobowiązujemy się ustosunkować do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
Sklep ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową oraz odpowiedzialność za wady rzeczy sprzedanej istniejące w chwili ich dostarczenia i ujawnione w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności o którym mowa powyżej, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem niezgodności towaru z umową, o których mowa w ust. 1 powyżej. W przypadku, gdy przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma, odpowiedzialność z tytułu rękojmi wynosi jeden rok od momentu jej wydania.
W składanej reklamacji zaleca się (1) podanie informacji dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności określenie reklamowanego towaru oraz opis niezgodności i datę wystąpienia niezgodności; (2) określenie żądania dotyczącego sposobu usunięcia niezgodności (wymiana towaru na nowy, naprawa towaru, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy – o ile niezgodności jest istotna); oraz (3) podanie danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sklep. Określone w zdaniu poprzednim zalecenia mają formę jedynie niezobowiązujących wskazówek i w żaden sposób nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem podania zalecanych informacji.
XI. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
1. Sklep podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu internetowego, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
2. Klient może powiadomić nas o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu prosimy zgłaszać drogą elektroniczną na adres: szwalnia@marsellbrzesko.pl.
3. W reklamacji dotyczącej nieprawidłowości związanych z funkcjonowaniem serwisu Sklepu internetowego prosimy o wskazanie rodzaju oraz daty wystąpienia nieprawidłowości.
4. Zobowiązujemy się ustosunkować do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
XII. Nieodpłatne usługi świadczone drogą elektroniczną
1. Sklep internetowy przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę świadczy nieodpłatne usługi drogą elektroniczną na rzecz Klientów w postaci:
- prowadzenia konta Klienta Sklepu internetowego,
- Newslettera,
- formularza kontaktowego.
2. Zastrzegamy prawo do zablokowania dostępu do nieodpłatnych usług świadczonych drogą elektroniczną w przypadku działania przez Klienta na naszą szkodę lub innych Klientów, naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu jest uzasadnione względami bezpieczeństwa.
3. Sklep internetowy zastrzega sobie również możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wymienionych powyżej usług, o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy dla sposobu świadczenia danej usługi.
XIII. Ochrona danych osobowych
1. Dane Osobowe są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) (dalej „RODO”) oraz innymi aktualnie obowiązującymi przepisami prawa o ich ochronie.
2. Administratorem Danych Osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO jest Marcel Kociołek prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Marsell wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 8691980369.
3. Szczegółowe informacje dotyczące zasad przetwarzania oraz ochrony danych osobowych opisane zostały w Polityce prywatności dostępnej na głównej stronie Sklepu.
XIV. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Informujemy, że istnieją możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Skorzystanie z nich ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę.
Konsument może zwrócić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich dotyczących zawartej Umowy sprzedaży do Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.).
Konsument może również wystąpić z wnioskiem o rozpoznanie sporu dotyczącego zawartej Umowy sprzedaży przez stały sąd polubowny działający przy odpowiednim wojewódzkim inspektoracie Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.).
Komisja Europejska udostępnia również platformę do internetowego rozstrzygania sporów między Konsumentami i Przedsiębiorcami (platforma ODR). Jest ona dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR działająca pod ww. adresem jest interaktywną stroną internetową, do której możliwy jest elektroniczny i bezpłatny dostęp we wszystkich językach urzędowych instytucji Unii.
2. Szczegółowe informacje dotyczące rozstrzygania sporów konsumenckich w tym możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
3. Informujemy, że zobowiązujemy się do korzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów z Konsumentami w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
XV. Postanowienia końcowe
1. Sklep internetowy nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta.
2. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Konsumentami jest sąd właściwy miejscowo według obowiązujących przepisów Kodeksu postępowania cywilnego. Rozstrzyganie ewentualnych sporów z Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sklepu.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa, a w szczególności przepisy ustawy Kodeks cywilny, ustawy o prawach konsumenta oraz Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. W przypadku jakichkolwiek sprzeczności niniejszego Regulaminu z prawami Klientów i postanowieniami wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
4. Wszystkie nazwy produktów zamieszczone na stronie Sklepu internetowego używane są w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
5. Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie, w szczególności z przyczyn wynikających ze zmiany przepisów obowiązującego prawa, przy czym zmiany takie nie naruszają praw osób, które złożyły Zamówienia bądź zawarły umowy (sprzedaży / o świadczenie usług drogą elektroniczną) przed dokonaniem ww. zmian.
6. Regulamin obowiązuje od 24.09.2024r.